Biuro matrymonialne > Poradnik > Randki w sieci > ABC randkowania > Prowadzenie rozmowy telefonicznej

Prowadzenie rozmowy telefonicznej

  • Podziel się na:
  • Dodaj do facebook.com
  • Dodaj do twitter.com
  • Dodaj do wykop.pl
  • Dodaj do gogole+
  • Dodaj do Linkedin
  • Dodaj do Pinterest

Dobre wrażenie przez telefon

Pierwsza rozmowa telefoniczna

Rozmowa telefoniczna jest szczególną formą kontaktu. Przez telefon rozmawia się łatwiej. Należy jednak podchodzić do niej z pewną ostrożnością. Pamiętajmy, że nie widzimy naszego rozmówcy, jego sposobu poruszania się, gestów oraz mimiki, a więc nasze wyobrażenia mogą nas szybko zwieść. Kiedy po raz pierwszy dzwonimy do osoby poznanej przez portal randkowy, chcemy zrobić na niej jak najlepsze wrażenie, dlatego rozmowa telefoniczna może okazać się nieco trudna. Jak wykazują badania, w kontaktach międzyludzkich najwięcej informacji czerpiemy nie z tego, co powiedziane wprost, ale ze sposobu, w jaki się wyrażamy. Prowadzenie rozmowy telefonicznej nie musi być stresujące. Portal dla Singli MyDwoje.pl podaje wskazówki na co zwrócić uwagę, aby dobrze się zaprezentować.

Jak prowadzić rozmowę telefoniczną?

Można przygotować się do rozmowy, zmienić głos i sposób intonacji – wszystko dlatego, że chcemy wypaść jak najlepiej. Nie widząc drugiej osoby, zaczynamy ją sobie wyobrażać, często idealizować i dodawać  jej cechy, których nie posiada. Pamiętajmy, że mowa ciała na pierwszej randce nie pozostawi żadnych wątpliwości co do drugiej osoby. Łatwo wtedy o rozczarowanie obydwu stron, gdy nasze wyobrażenia rozminą się z rzeczywistością, a znajomość dzięki długim rozmowom telefonicznym zdążyła się już zacieśnić. Niekiedy  stres na pierwszej randce powoduje , że świetny mówca, sypiący jak z rękawa anegdotami i dowcipami, w rzeczywistości okazuje się podenerwowaną osobą, nie potrafiącą zebrać myśli.

Aby nie popaść w pułapkę fantazji, skróć rozmowę telefoniczną do grzecznościowej wymiany i podstawowych informacji, służących umówieniu spotkania. W ten sposób - być może - oszczędzisz sobie  rozczarowania, a drugiej osobie zawodu,  gdy miałaby się dowiedzieć, że nie odpowiada wyimaginowanemu obrazowi w Twej głowie.

Kulturalne i grzeczne telefonowanie

Na co zwracać uwagę w czasie rozmowy telefonicznej? Jeśli obawiasz się, że nerwy mogą wziąć górę, zapisz, co chcesz powiedzieć. Warto skupić się na tym, by nasz przekaz był spójny i zrozumiały. Jeżeli się denerwujesz, mów krótkimi prostymi zdaniami. Nie daj się ponieść własnej fantazji. Nie snuj opowieści o swoich przygodach. Nie wymyślaj nieprawdziwych historii. Pamiętaj, że „podkolorowanie” rzeczywistości i tak wyjdzie na jaw podczas spotkania. Wtedy zaś druga osoba może mieć do Ciebie uzasadnione pretensje, jeżeli wcześniej przedstawiałeś się w innym świetle. Doceniaj szczerość drugiej strony i odpłać tym samym! Zapisanie tego, co chcesz powiedzieć, pomoże Ci również zadbać o formę Twojej wypowiedzi. Posługuj się poprawną polszczyzną, staraj się unikać błędów.

I jeszcze jedno… uśmiechaj się! Zarówno w przypadku spotkań twarzą w twarz, jak i podczas rozmów telefonicznych. Ten, z kim rozmawiasz, „usłyszy” uśmiech w twoim głosie. Rozmowy z osobami pogodnymi są przyjemniejsze, dobrze wpływają na nasze samopoczucie, znakomicie rozładowują nerwową atmosferę i pomagają poczuć się swobodnie.

Rozmowa telefoniczna a savoir vivre

Pierwszego wrażenia, nie da się zrobić dwa razy, dlatego zanim rozpoczniesz rozmowę przez telefon, powinieneś poznać zasady savoir vivre prowadzenia rozmowy telefonicznej. Bardzo ważne jest, aby kierować się dobrymi manierami, być uprzejmym i kulturalnym.

Jeśli po raz pierwszy dzwonisz do nowo poznanej osoby i chcesz zrobić dobre wrażenie:

  • Zanim zatelefonujesz zapisz na kartce to co chciałbyś przekazać, o co zapytać.
  • Zapytaj czy nie przeszkadzasz, to ważne, Twój rozmówca powinien móc swobodnie rozmawiać.
  • Mów wyraźnie, koncentrując się na temacie rozmowy. Pamiętaj, że sposób w jaki się wysławiasz charakteryzuje Twój poziom kultury i Ciebie samego.
  • Moduluj głos, zwróć uwagę na jego barwę i brzmienie. Ciepły, miły głos odbierany jest dużo lepiej niż wysoki i drżący.
  • Kontroluj akcent wypowiedzi, podkreślając ważne słowa, zapobiega to monotonii rozmowy.
  • Unikaj wyrazów obcojęzycznych, nie masz pewności czy rozmówca je zrozumie.
  • Uśmiechaj się czasem, uśmiech rozładowuje nerwową atmosferę i pozwala łatwiej prowadzić rozmowę.
  • Słuchaj, nie ma nic gorszego, niż rozmówca mówiący tylko o sobie. Rozmowa ma służyć obustronnej wymianie myśli.
  • Nie jedz, nie pij, nie żuj gumy, nie...
 
Komentarze (3)

Prowadzenie rozmowy telefonicznej  - dodaj komentarz
facet; 2018-05-06 11:05:04 
Jedna pańcia pytała mnie czy mam samochód, domek jednorodzinny i konto bankowe
M; 2017-10-20 00:21:10 
Czy wypada aby w czasie pierwszej rozmowy telefonicznej rozmawiać na tematy polityczne? Czy wypada wymuszać na rozmówcy odpowiedzi na pytanie jakie są jego poglądy polityczne ? Co jeśli rozmówca nas do tego zmusza ?
monia; 2015-08-05 18:14:11 
Rozmowa telefoniczna to już połowa sukcesu. Jeśli dobrze nam się z kimś rozmawia to kolejne tematy pojawiają się jeden za drugim. Gorzej jak się gadka nie klei, wtedy to i w realu raczej nie zaiskrzy. Wiadomo czasem nerwy biorą górę, mamy pustkę w głowie, głos nam drży, ale najważniejsze aby być sobą, nie udawać kogoś innego.

Dołącz do nas!
* POLA OBOWIĄZKOWE
e-mail:*
hasło (min. 6 znaków):*
powtórz hasło:*
jestem:*
  kobietą piksel
  mężczyzną
data urodzenia:*
skąd znasz mydwoje.pl:
*Oświadczam, iż zapoznałem się z Regulaminem świadczenia usług oraz Polityką prywatności i je akceptuję.
*Zgoda na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną (powiadomienia dzienne i natychmiastowe). Zgodę można wycofać w każdej chwili.
Wyrażam zgodę na Newsletter z ofertami matrymonialnymi i wydarzeniami dla singli.

lub zarejestruj się przez Facebooka
facebook register

Administratorem podanych danych osobowych jest: Katarzyna Bieber reprezentująca Serwis Doboru Partnerskiego z siedzibą przy ul. Domaniewskiej nr 37 lok. 2.43, Warszawa 02-672, NIP: 9511875187. Administrator wyznaczył IOD, jest nią Małgorzata Lewandowska, z którą kontakt jest pod adresem e-mail iod@mydwoje.pl. Kategorie danych jak: e-mail, data urodzenia, fotografia, wiek, zawód, miasto, charakterystyka, poglądy oraz dane dotyczące preferencji tzw. dane szczególnej kategorii zostają przekazane dobrowolnie w celu realizacji usługi i przesyłania oferty marketingowej zgodnie z Regulaminem Serwisu. Podstawa prawna: Serwis Internetowy przetwarza dane osobowe na podstawie wyrażonej zgody, jest to niezbędne do wykonania umowy, do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, na podstawie prawnie uzasadnionych interesów administratora i jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której danej dotyczą lub innej osoby fizycznej. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania Umowy lub wniesienia uzasadnionego sprzeciwu. Użytkownik ma prawo poprawiania danych, usuwania, ograniczenia przetwarzania a także wniesienia sprzeciwu, oraz przeniesienia ich do innego administratora. Podanie danych nie jest wymogiem ustawowym lecz umownym i jest dobrowolne jednak niezbędne do wypełnienia umowy. Dane będą wykorzystywane do automatycznego podejmowania decyzji w celu przygotowania wyboru ofert matrymonialnych dopasowanych do kandydata. Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Napisz lub zadzwoń do nas




Tel: (22) 201 25 89
w dni powszednie 11:00-16:00



Fax: (22) 201 25 87


MyDwoje - krok po kroku

powered by WEB interface
Serwis MyDwoje.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.   Akceptuję
zamknij