Żyjesz w pojedynkę i zdarzyło Ci się poszukiwać towaru/usługi dla ciebie, a otrzymywałeś promocyjną ofertę dla rodzin lub wręcz klientów kupujących hurtem? Osoby samotne to aż 7 milionów Polaków, którzy stanowią dużą grupę konsumencką. Single nie tylko pragną chodzić na randki przez portale randkowe, które odpowiadają na ich potrzeby ale chcą także by inne problemy zostały zauważone. Single oglądają reklamy niedobrane dla nich, przedstawiające uśmiechnięte rodziny. A co z potrzebami tych, którzy ciągle poszukują swojej drugiej połowy, a ich plany rodzinne należą do bliżej nieokreślonej przyszłości? Tak, jak osoby te chętnie chodzą na randki internetowe, tak samo szukają oferty produktów i usług skierowanych specjalnie do nich. Portal randkowy MyDwoje zapytał singla: "Jakie usługi lub produkty dla singli najczęściej kupujesz lub interesujesz się nimi? ". Zobacz, jakie są główne potrzeby singli i na co single byliby gotowi wydać pieniądze.
Rynek singli jest rynkiem dość specyficznym. Czy dla tej grupy odbiorców pojawia się najwięcej ofert imprez, kursów, warsztatów i promocji? Najczęściej proponowanymi są wyjazdy popularne zwłaszcza w okresie wakacji, Sylwestra i świąt. Są to głównie wyjazdy połączone z obchodami tych szczególnych dni w gronie osób również poszukujących partnera. Mimo, że singlom daje to dodatkową szansę na poznanie drugiej połówki, zainteresowanie tą usługą jest mniejsze od oczekiwanego. Na imprezy okolicznościowe typu Sylwester lub Walentynki wybierze się 13% mężczyzn i 9% kobiet. Według badań MyDwoje tylko 17% singli zapytanych o to czy wolą wyjechać sami czy w gronie znajomych lub rodziny odpowiada, że bierze pod uwagę właśnie wyjazd w pojedynkę. Na wyjazd zagraniczny integracyjny dla singli (np. żagle) zdecyduje się jedynie 9% kobiet i 4% mężczyzn, natomiast oferty zorganizowanego wypoczynku w kraju dla singli poszukuje 13 % kobiet i 8% mężczyzn. Większość woli, by towarzyszyła im rodzina lub bliscy znajomi - szuka więc oferty dostosowanej do tych potrzeb. Większym zainteresowaniem cieszą się warsztaty czy spotkania, na których można czegoś nowego się nauczyć, kogoś poznać - niestety, tego typu ofert jest znacznie mniej. Propozycję kursu dla singli, np. gotowania, fotografii, tańca przyjmie z chęcią 12% pań i 9% panów, a na imprezy dla singli typu wieczór taneczny, kręgle, speed-dating, obiad z singlami z chęcią wybierze się 14% mężczyzn i aż 17% kobiet.
Single online najmniej zainteresowani są nabywaniem przedmiotów, t.zw. codziennego użytku w promocjach przygotowanych dla nich. Być może wynika to z faktu, że nie lubią chwalić się życiem osobistym na forum. Mogliby zostać zbyt łatwo sklasyfikowani, a przecież swoje singielstwo traktują wyłącznie, jako stan przejściowy i taka oferta byłaby przydatna tylko na chwilę, więc nie jest godna uwagi. Jedynie 3% respondentów oczekuje możliwości nabycia artykułów RTV i AGD w specjalnej promocji dla singla. Zdecydowanie większym zainteresowaniem, bo aż 18% samotnych, cieszyłyby się produkty żywnościowe w małych opakowaniach, np. półlitrowe mleko, których wciąż jest na rynku zbyt mało albo ceny w porównaniu do większych opakowań są zdecydowanie mniej korzystnie. Promocje na żywność dotyczą zazwyczaj zakupu dużej ilości tego samego produktu – w t.zw. Big paku. Może spece od reklamy i promocji zaproponują wreszcie singlom zakup kilku małych opakowań różnych produktów w formie zestawu w super cenie?
Jedynie co dziesiąta samotna osoba poszukujących partnera z internetowym biurem matrymonialnym deklaruje wcześniejsze doświadczenie bądź zainteresowanie udziałem w tradycyjnym, stacjonarnym biurze. Randki online, widać, dodały wielu singlom odwagi, by otwarcie mówić np. pani szuka pana i odważnie online poszukiwać bliskości i związku. Część respondentów byłoby jednak chętna zapłacić za poradę specjalisty coacha, wskazówki, rady i analizę dotychczasowych poczynań z zaznaczeniem mocnych i słabych stron. Dlatego 11% panów i 5% pań decyduje się skorzystać z coachingu dla singli dotyczącego relacji damsko – męskich. Tylko 2% zapytanych pójdzie krok dalej i zdecyduje się na sesję dla singla z psychologiem.
Z
badań przeprowadzonych przez portal dla singli MyDwoje.pl wynika, że
rynek singli jest w Polsce wciąż zbyt mało zauważany, ale również
sami single nie upominają się wystarczająco o ofertę dostosowaną
szczególnie dla nich.
40%
singli przyznaje, że ich obecny stan nie jest dla nich komfortowy i
tęsknią właśnie za życiem w związku i rodzinie.
Zainteresowanie osób samotnych skupia się najbardziej na potrzebie
kontaktu z innymi singlami w podobnej sytuacji – w czasie urlopu i
na co dzień w ramach imprez dla singli i ciekawych spotkań.
Codzienności dotyczy również apel singli o zauważenie ich podczas
tych najprostszych, koniecznych spożywczych zakupów.
Czytaj również:
Komentarze (1) |
|
Ania; 2017-03-21 09:02:55 |
Zgadzam się, warto pomyśleć o ludziach żyjących solo i dostosować ofertę na rynku również do nich. Pomysł z mini produktami żywnosciowymi w dobrej cenie jak najbardziej trafiony ;) |
Klauzula Informacyjna My Dwoje: 1. Administratorem danych osobowych (ADO), czyli podmiotem decydującym w jaki sposób będą przetwarzane Twoje dane osobowe jest: My Dwoje z siedzibą przy ul. Domaniewskiej nr 37 lok. 2.43, Warszawa 02-672, NIP: 951-187-51-87, 2. ADO wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem e-mail iod@mydwoje.pl, 3. Twoje dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w następujących celach: - realizacji zawartej z Tobą umowy, w tym umożliwienia nam świadczenia usług drogą elektroniczną, - realizowania usług oferowanych przez serwis na podstawie wyrażonej przez ciebie zgody, - w celach podatkowych, rachunkowych i ewentualnych roszczeń i. in.– na podstawie obowiązujących i nałożonych na ADO przepisów prawa oraz do ochrony żywotnych interesów osoby, której danej dotyczą lub innej osoby fizycznej, -celach marketingowych w tym prowadzenie marketingu bezpośredniego, prowadzenia badań i analiz serwisu, między innymi pod kątem jego funkcjonalności, poprawy działania czy też oszacowania głównych zainteresowań i potrzeb użytkowników - na podstawie prawnie uzasadnionego interesu ADO, 4. Twoje dane są przekazywane do zaufanych podmiotów współpracujących z serwisem w ściśle określonych celach. 5. Dane osobowe będą przechowywane przez czas obowiązywania zawartej umowy, a po tym czasie przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na ADO przepisami prawa, tj. obsługi po usługowej, dochodzenia ew. roszczeń w związku z wykonywaniem umowy, w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych oraz w celach prawnie uzasadnionego interesu ADO maksymalnie przez okres 30 lat. 5. Osoba, której dane są przetwarzane w granicach określonych w RODO ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, a w przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych – prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, 6. Dane będą wykorzystywane do automatycznego podejmowania decyzji w celu przygotowania wyboru ofert matrymonialnych dopasowanych do kandydata, 7. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.